5G Standalone start?

Ik ga mijn best doen voor het screenshot, ik heb KPN op een iPhone en de 5G status daarvan is nogal finicky. Als je dan eenmaal de status hebt (duurt soms lang) kan die ook ineens binnen enkele seconden overgaan op een andere frequentie. Dat is wat vanmiddag gebeurde. Ik dacht het gescreenshot te hebben, maar toen was het alweer N78.

Kan me voorstellen dat nu voor de test wat banden worden gebruikt die minder impact hebben, maar B7 en B32 zijn op die locaties wel uitgeschakeld voor 4G volgens het antenneregister.

Base In België heeft op nieuwe sites de banden 1,3 en 32 ook opgenomen als 5G carriers (in de praktijk draaien die nu 4G maar het geeft aan waar zij naartoe gaan). Ik stel me zo voor dat KPN bijvoorbeeld N1 en N75 gaan toepassen naast N28? Time will tell.

De bandbreedte kan ik me voorstellen, want de snelheid was hoog maar tijdens een grote speedtest heel wiebelig. Terwijl ik in België met Base rond of zelfs over de 800 getrokken heb in Antwerpen.

De eerste paar 3500 5G Vodafone sites zijn nu ook op de antennekaart te zien sinds de laatste update van gister.

In Baarle-Nassau haalde ik 384 Mbps. Voor Vodafone begrippen best snel.

1 Like

Laatst was ik weer in Breda, gek genoeg was ik alleen verboden met 700mhz 5G, is KPN misschien gestopt met de 3500 test in Breda?

Het is niet overal in Breda, alleen centrum en een paar delen van woonwijken. Kan me ook voorstellen dat je een goede ontvangst nodig hebt?

Maar misschien zijn ze recent gestopt.

Ik stond recht tegenover het Stadskantoor in Breda, eind december had ik hier nog (met mijn Galaxy A53) nog wel gewoon 3500mhz. Het kan ook zijn dat het ligt aan mijn huidige telefoon (de Galaxy A54 5G)

Gisteren in Breda (randje centrum weliswaar) toch N78 gezien. Lijkt niet uitgeschakeld te zijn, maar misschien op enkele sites?