Update T-Mobile

Hallo Jeffrey,

Klopt het dat er na 16 september geen kaart update meer is geweest van T-Mobile ?.

(zo ja, is daar mogelijk een reden voor ?.)

Er zijn vorige week nog 2 updates geweest. Deze vind je hier op het forum bij de ‘Kaart updates’ categorie, en op de kaart, linksonder bij ‘Revisies’

1 like

Hallo Jeffrey,

Ik heb alles nagekeken, maar na 16 september kan ik echt geen kaart update van T-Mobile meer vinden.

Nog bedankt voor jou reactie, Jeffrey.

Net even gekeken en als goed is als je naar revisie 2020-10-23 gaat heb je de laatste van T-Mobile. De volgende komt hopelijk volgende week.

1 like

Hallo TomSt,

Bedankt voor uw reactie.

Ik kan revisie 2020-10-23 echt niet vinden !!.

Hmmm vreemd, ik kan hem zowel op mobiel als desktop zien. Heb je de website al es geprobeerd op andere device te openen?

3 likes

Hallo TomSt en Jeffrey,

TomSt, bedankt voor het voorbeeld en uw hulp. nu heb ik gevonden wat ik zocht. Ik was verkeerd aan het zoeken. Sorry.

1 like

Laatste update dateert van september/oktober, zijn er in die tijd geen nieuwe masten bijgekomen?

Voor T-Mobile is de laatste update inderdaad in Oktober. Voor KPN en Vodafone zijn er in November nog updates bijgekomen

Ah jammer, is dit ook gebruikelijk zo lang geen updates?

T-Mobile heeft wel vaker vrij lange periodes zonder updates (tegen de anderhalve maand). KPN en Vodafone doen het altijd vrij netjes om de maand

Ik heb vandaag een rondje gelopen in mijn stad (Kampen), met cellmapper aan. Ik had op meer zendmasten 5G, dan dat er op de kaart wordt weergegeven. Dus de veranderingen gebeuren al wel, maar zijn nog niet zichtbaar.

Het kan zijn dat T-Mobile ze heeft geüpgrade, maar T-Mobile kan ook 5G van een andere mast pakken dan waar je primair met 4G verbonden bent. Mast A doet 5G en Mast B doet alleen 4G dan kan hij 4G van B pakken en samenvoegen met 5G van mast A.

Weet alleen niet hoe cellmapper dat laat zien. Heb zelf geen 5G telefoon jammer genoeg. Maar het is natuurlijk mogelijk dat ze N28 op masten aan hebben gezet afgelopen maand. Ze zijn nogsteeds druk bezig met ombouwen! Kijk erg uit na de volgende update ook om te zien hoe ze B7 hebben uitgebreid. Misschien vandaag toch nog een update voor het weekend?

Ben ook wel benieuwd wat er is veranderd bij T-mobile de snelheid bij mij thuis (Oldebroek) is van 10mbps naar 80 gegaan denk dus dat band 20 en 7 er nu bij zitten. Alleen vergeet T-mobile een update te plaatsen of gebeurd het vaker dat er 2 maanden tussen een update zitten?

Als je een Samsung telefoon hebt zou je eens in de ServiceMode kunnen kijken, daar kom je door in je telefoon app *#0011# te typen daar kun je zien met wat voor banden hij connect. Daarnaast zou je de app Cellmapper en NetMonster kunnen proberen om te achterhalen welke frequenties hij gebruikt (Android Only).

Als de mast is geüpgrade is er sowieso B20 bijgekomen, B7 zou mooi zijn als ze die plaatsen op de wat rustigere plekken.

T-Mobile is jammer genoeg vaker veels te laat met updaten. Hoop dat hij voor de kerst er nog is.

Heb een iPhone xr dus kan niet heel veel zien behalve de huidige band en de CA, alleen zie ik daar wel eens band 20 in staan maar dat kan ook een andere mast zijn.

De T-Mobile mast waar je hoogstwaarschijnlijk mee verbonden moet zijn staat op Bedrijventerrein Oldebroek, die heeft nog geen B20 volgens antenne kaart. Er zijn wel een aantal aan de A28 en in 't Harde die B20 hebben. Dus is lastig te zeggen met welke je verbonden bent op een iPhone.

Zie ook dat ze over 2 week in Elburg aan een mast onderhoud hebben van 3 dagen hoogstwaarschijnlijk een ombouw (KPN Centrale Elburg).

Afwachten tot de volgende T-Mobile update!

Cellmapper laat inderdaad alleen de 4G cellen zien omdat 5G nog secundair is. Dus die view zegt niet heel veel nuttigs over 5G. Er is volgensmij nog geen enkele app die je daar een betrouwbaar beeld over kan geven. Het enige wat je kan doen is het 5G PCI uit het servicemenu halen en die vergelijken met de PCIs op masten in de buurt (T-Mobile heeft alle PCIs in hetzelfde sector altijd gelijk, ook op 5G). (@Sam)

3 likes

Bij T-Mobile komt het vaker voor dat er veel tijd tussen updates zit. Er is woensdag wel een ‘lege’ 5G update geplaatst, waar dus helemaal geen verschil in zat met de voorgaande maand. Niks op 2G/3G/4G. We zullen dus helaas nog even geduld moeten hebben.

Ik denk niet dat ze in Oldebroek b7 hebben toegevoegd, eerder alleen b20 of een stukje afstelling van de mast. Hier in de omgeving hebben alleen Zwolle en Harderwijk een enkele b7. Ze doen het nu alleen nog op de hele drukke plekken, waar aan deze kant van het land niet veel van zijn

2 likes

Ik zie dat er een T-Mobile update is geweest. Het meest opvallende is: ze overal band 7 uitgeschakeld, iemand een verklaring daarvoor?