Nieuwe nog niet geplaatste masten

2 likes

Ben benieuwd of ze dan ook gelijk geüpgrade worden. T-Mobile en Vodafone hangen in Stedum aan 2 stroom-masten. In Sauwert staan er ook 2 van T-Mobile en Vodafone. KPN heeft net nieuwe vakmast gebouwd in Sauwert had verwacht dat Vodafone en T-Mobile daar bij gingen.

1 like

Dat worden dan aardig stevige zendmasten van die oude 220kV masten. Dit zal niet overal opgaan omdat op een deel van het trace de nieuwe 380kV masten op exact dezelfde locatie komt, daar moet de zendmast dus verplaatst worden zoals in Stedum.

Maandag 25 januari nieuwe mast geplaatst in Exloo,naast de bestaande mastafbeelding|375x500

1 like

afbeelding

1 like

Ik ben daar Zaterdag nog geweest. Ik hoop zelf dat T-Mobile daar ook apparatuur ophangt, want de dekking is daar bedroevend slecht. Het oude mastje is zeker niet stevig genoeg voor KPN Huawei of T-Mobile.

1 like

We wachten het af wat er geplaatst wordt.
KPN en Vodafone zitten nu in de oude mast.
Ik hou het in de gaten,klijndijk ook nog niets geplaatst.

1 like

In Tiendeveen zijn vanmorgen een aantal straalverbindingen verschenen. Na een beetje speurwerk blijkt dat daar, net als in Klijndijk, vorig jaar al een mast is gebouwd door KPN maar nog niet in gebruik is genomen. Op de luchtfoto’s van Google zie je de mast al staan.

Ook heb ik dit gevonden: https://sites.google.com/site/tiendeveen/het-laatste-nieuws/informatiebijeenkomstkpnzendmast

De straalverbindingen (Hoge frequentie voor een aantal Gbps doorvoer, en een lagere frequentie voor bij slecht weer) gaan naar de mast in Hollandscheveld. Ik durf niet echt te zeggen wie hier nu gaat bouwen, maar de kans is groot dat daar binnenkort wat gaat komen. Het is gezien de huidige dekking voor alle providers een erg gunstige plek.

In Exloo en Klijndijk zijn nog geen veranderingen nu de nieuwe masten daar staan.

https://www.destentor.nl/achterhoek/inwoners-geesteren-gld-binnenkort-goed-bereikbaar-kpn-plaatst-mast-op-sprakelberg~addf5a1a/

Hmmm, het ziet er niet super fraai uit inderdaad. Ben daar in 2019 nog een dagje geweest en juist T-Mobile had de beste dekking over het hele eiland. Vind persoonlijk de tijdelijke mast mooier omdat die niet zo hoog overal boven uitsteekt.

Nog wat foto’s van die mast Vodafone hangt er onder:

Ik snap wel dat ze een beetje hoogte willen maken om ook het westen van Vlieland te dekken, maar ik vind dit ook echt niet mooi staan. Ik vraag me dan af: was er geen elegantere manier dan zo’n enorme vakwerkmast?

Ook stoor ik me een beetje aan het kennelijke gebrek aan samenwerking. “Mogelijk” gaat Vodafone ook gebruik maken van de mast, maar KPN sowieso niet. Dat betekent dat je in het slechtste geval 3 masten blijft houden. Hier had de gemeente een rol in moeten spelen. Zorgen dat alle andere masten geconsolideerd worden op die ene nieuwe mast. Dus C2000 en alle operators.

Ik ben afgelopen zomer op verschillende waddeneilanden geweest. Wat me opviel is dat T-Mobile overal prima dekking heeft, maar dat het bij KPN toch tegenvalt (alleen op Texel was KPN beter).

1 like

@EBO Bij Witteveen heeft KPN een week geleden zijn oude 3G-only antennes vervangen door Huawei, die staan inmiddels ook aan. Ik zag vandaag ook dat Vodafone een nieuwe setup onder in die mast heeft hangen. Dat was vorig weekend nog niet zo. Die staat nu nog uit. Ook nog geen straalverbinding zichtbaar op de kaart.

Gisteren ook nog in Exloo gekeken, de nieuwe mast is daar nu helemaal opgeleverd, maar nog niet meer dan dat.

Begreep ik nou goed dat Vodafone ook gaat bouwen in Valthe? Ook daar staat nog geen straalverbinding op de kaart

Bedankt voor de info Jeffrey
Ja in Valthe bij de KPN mast is onlangs een stroomkastje geplaatst van Vodafone naast die van KPN.
Zal wel even foto maken.heb jij enig idee hoe lang dat meestal duurt totdat ze de antennes gaan plaatsen?

Ik heb niet echt een idee. Maar dat zal vast niet lang meer duren daar, als ze er niet al hangen.

Oke bedankt Jeffrey

Hou de locatie in Valthe in de gaten antennes hangen er nog niet,Klijndijk Exloo ook in de peiling.

Vanmorgen ook even de mast in Witteveen bekeken,kwam langs de KPN mast van Aalten en zag dat daar ook een stroomkastje was geplaatst van Vodafone net als in Valthe.

1 like

Bedoelde Aalden Gelpenberg

Nice! Ik heb net even gekeken bij witteveen, en daar hebben ze een nieuwe layout die ik nog niet eerder heb gezien. Zelfde 6-band antennes die T-Mobile gebruikt. 700+800+900MHz 2T4R. 1800+2100MHz 4T4R en 1400MHz 2T.

Ik hoop dat dat ook de layout wordt voor de andere locaties in de omgeving. Hij zal voorlopig nog niet aangezet worden. De antennes hingen wel, maar zijn nog niet aangesloten op de kast.

1 like

Ik reed van de week over A6 van Lelystad naar Muiden en zag dat bij de Ziggomast aan de Oude Waterlandseweg een nieuwe vakwerkmast was geplaatst. Waarschijnlijk gaat de Ziggo mast weg of is de constructie van deze mast te slap voor de nieuwe antenne setup en is er nu een nieuwe mast neergezet voor KPN die nu nog met antennes in de Ziggomast hangt. Er hingen nog geen antennes in. Mast staat iets dichterbij de parallelbaan van de A6 richting Lelystad.