Nieuwe nog niet geplaatste masten

Oke bedankt voor de info.
Dan wordt Emmerhout mischien ook omgebouwd

KPN krijgt dan pas echt een goede dekking als ze veel 3G only meenemen in de ombouw. Alleen al in Delfzijl staan er 2 waar ik van denk als je die ombouwt heb je stuk sterkere dekking als dat je nu hebt (een van die 3G only masten staat nog geen 300m van waar ik woon, 3G komt hier dan ook vol binnen). Maar nog mooi voorbeeld is Haren daar staan ook 2 3G only masten als je die ombouwt dat je dan een zeer sterke dekking krijgt. Ervaar met T-Mobile toch nog altijd op veel plekken een betere dekking dan KPN behalve in kleine dorpjes hier in Groningen laat T-Mobile het vaak afweten. Als je echt de beste dekking wil buiten de steden dan moet je Vodafone hebben hier in het noorden die hebben echt een overkill aan masten.

Is het nu mogelijk om met B32 er bij op 5CA de 700mbps aan te tikken? 4CA deed al op sommige plekken ruim 600mbps.

1 like

Grappig, ik heb vol uitzicht op één van die masten vanuit m’n kantoor op het Raadhuisplein.

Ik kan zo te zien geen afbeeldingen uploaden, vreemd, maargoed: https://imgshare.io/images/2020/10/23/mast-haren.jpg

En bij de Beatrixoord is inderdaad ook nog deze opstelling te vinden. :slight_smile: KPN heeft hier inderdaad nog wat te doen. Vodafone heeft op deze plek zoals je al door had veel meer oempf in Haren. 4G in Haren is opzich redelijk te doen. Maar in de winkels in Haren knal je direct terug naar 3G2100 (logisch).

Het gekke is dat ik op het kantoor vaak terug ga naar 3G900, die niet vanaf het Raadhuisplein komt, maar volgens mij bij de A28 vandaan.

Ook bij Kornhorn hangt er nog een 3G2100 mast in de hoogspanningsmast tegen Doezum aan. 4G is daar ook redelijk, maar in Kornhorn zelf knal je in een woning/gebouw ook weer terug naar 3G, wat daar merkbaar langzaam is, iedereen hangt op die 3G mast. Overigens, met alle providers is het bereik daar niet al te best; dat KPN daar dus nog werkbaar 3G heeft is dan wel weer fijn.

Hnm

Dit is de mast aan het Raadhuisplein waar ook een Vodafone installatie staat:

Ik ben vaak bij een vriend in Haren die in de wijk naast het Zernike college woont en das een nieuwbouw wijk op de begane grond is dekking zeer slecht, T-Mobile klapt meestal naar 2G terug. Vodafone heeft qua 4G dekking weer het beste bereik (van de mast bij sportpark esserberg). KPN heeft daar ook slecht 4G maar wel volle bak 3G van Beatrixoord.

1 like

https://www.destentor.nl/reggestreek/hoge-hexel-snel-geen-witte-vlek-meer-eindelijk-fatsoenlijk-bellen-met-mobieltje~aa3ab616/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

1 like
2 likes

Ben benieuwd of ze dan ook gelijk geüpgrade worden. T-Mobile en Vodafone hangen in Stedum aan 2 stroom-masten. In Sauwert staan er ook 2 van T-Mobile en Vodafone. KPN heeft net nieuwe vakmast gebouwd in Sauwert had verwacht dat Vodafone en T-Mobile daar bij gingen.

1 like

Dat worden dan aardig stevige zendmasten van die oude 220kV masten. Dit zal niet overal opgaan omdat op een deel van het trace de nieuwe 380kV masten op exact dezelfde locatie komt, daar moet de zendmast dus verplaatst worden zoals in Stedum.

Maandag 25 januari nieuwe mast geplaatst in Exloo,naast de bestaande mastafbeelding|375x500

1 like

afbeelding

1 like

Ik ben daar Zaterdag nog geweest. Ik hoop zelf dat T-Mobile daar ook apparatuur ophangt, want de dekking is daar bedroevend slecht. Het oude mastje is zeker niet stevig genoeg voor KPN Huawei of T-Mobile.

1 like

We wachten het af wat er geplaatst wordt.
KPN en Vodafone zitten nu in de oude mast.
Ik hou het in de gaten,klijndijk ook nog niets geplaatst.

1 like

In Tiendeveen zijn vanmorgen een aantal straalverbindingen verschenen. Na een beetje speurwerk blijkt dat daar, net als in Klijndijk, vorig jaar al een mast is gebouwd door KPN maar nog niet in gebruik is genomen. Op de luchtfoto’s van Google zie je de mast al staan.

Ook heb ik dit gevonden: https://sites.google.com/site/tiendeveen/het-laatste-nieuws/informatiebijeenkomstkpnzendmast

De straalverbindingen (Hoge frequentie voor een aantal Gbps doorvoer, en een lagere frequentie voor bij slecht weer) gaan naar de mast in Hollandscheveld. Ik durf niet echt te zeggen wie hier nu gaat bouwen, maar de kans is groot dat daar binnenkort wat gaat komen. Het is gezien de huidige dekking voor alle providers een erg gunstige plek.

In Exloo en Klijndijk zijn nog geen veranderingen nu de nieuwe masten daar staan.

https://www.destentor.nl/achterhoek/inwoners-geesteren-gld-binnenkort-goed-bereikbaar-kpn-plaatst-mast-op-sprakelberg~addf5a1a/

Hmmm, het ziet er niet super fraai uit inderdaad. Ben daar in 2019 nog een dagje geweest en juist T-Mobile had de beste dekking over het hele eiland. Vind persoonlijk de tijdelijke mast mooier omdat die niet zo hoog overal boven uitsteekt.

Nog wat foto’s van die mast Vodafone hangt er onder:

Ik snap wel dat ze een beetje hoogte willen maken om ook het westen van Vlieland te dekken, maar ik vind dit ook echt niet mooi staan. Ik vraag me dan af: was er geen elegantere manier dan zo’n enorme vakwerkmast?

Ook stoor ik me een beetje aan het kennelijke gebrek aan samenwerking. “Mogelijk” gaat Vodafone ook gebruik maken van de mast, maar KPN sowieso niet. Dat betekent dat je in het slechtste geval 3 masten blijft houden. Hier had de gemeente een rol in moeten spelen. Zorgen dat alle andere masten geconsolideerd worden op die ene nieuwe mast. Dus C2000 en alle operators.

Ik ben afgelopen zomer op verschillende waddeneilanden geweest. Wat me opviel is dat T-Mobile overal prima dekking heeft, maar dat het bij KPN toch tegenvalt (alleen op Texel was KPN beter).

1 like

@EBO Bij Witteveen heeft KPN een week geleden zijn oude 3G-only antennes vervangen door Huawei, die staan inmiddels ook aan. Ik zag vandaag ook dat Vodafone een nieuwe setup onder in die mast heeft hangen. Dat was vorig weekend nog niet zo. Die staat nu nog uit. Ook nog geen straalverbinding zichtbaar op de kaart.

Gisteren ook nog in Exloo gekeken, de nieuwe mast is daar nu helemaal opgeleverd, maar nog niet meer dan dat.

Begreep ik nou goed dat Vodafone ook gaat bouwen in Valthe? Ook daar staat nog geen straalverbinding op de kaart

Bedankt voor de info Jeffrey
Ja in Valthe bij de KPN mast is onlangs een stroomkastje geplaatst van Vodafone naast die van KPN.
Zal wel even foto maken.heb jij enig idee hoe lang dat meestal duurt totdat ze de antennes gaan plaatsen?