De T-Mobile Ericsson ombouw is begonnen!

Hi Dennis!
Klopt dit site 861 die omgebouwd is naar Ericsson.
We zijn nu veel in de regio Utrecht bezig en de regio Noord-Brabant volgt.

Groet, een hoogwerkerverhuurder;)

2 likes

Ha leuk! De 861 is sowieso een speciale met dat erg omlaag gekantelde sector. Leuk om te zien hoe snel het gaat

1 like

Eén nieuwe Erricson site aan het Waterloopplein in Amsterdam! (niet de beste foto maar het is iets) Edit: blijkt toch geen Erricson site, maar een Huawei site van KPN zie bericht van Airweb hieronder.

Ik weet het niet zeker, maar weet je zeker dat dit een Ericsson site is? Foto is inderdaad niet best. Het lijkt een site van kpn en dan zou het een Huawei site zijn. Ik denk dat ik op de onderkant van de antennes zwarte strepen zie zitten. Daarom mijn vraag. :slightly_smiling_face:

De antennes leken echt gloedje nieuw zo stralend wit waren ze nog, en in het echt zag ik geen zwarte strepen onderaan. Toen ik op antennekaart keek stond deze site precies op de plek waar ik heen keek (of ik keek verkeerd lol). Maar misschien kan @jeffrey ons de bevestiging geven of dit inderdaad een Erricson site is :slight_smile:

Ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben. :slightly_smiling_face: Laten we de reactie van @jeffrey afwachten.

Via streetview deze foto gevonden. Ik vermoed een Huawei site en geen Ericsson site. Het gaat volgens mij om site eNB40291 van kpn. :slightly_smiling_face:

1 like

Ohja, dat is hem inderdaad! Bedankt voor de info dat ie dan inderdaad van KPN is :slight_smile: dacht heb ik eindelijk eens een Erricson mast gespot, maar helaas haha. Bij mij in de provincie Groningen is nog geen enkele mast omgebouwd, ben heel erg benieuwd waneer T-Mobile in Groningen gaat beginnen met ombouwen. :slight_smile:

1 like

We hebben zeker al Ericsson masten in de provincie Groningen! Twee stuks zelfs! Deze mast is nieuw in Stedum ter vervanging van de HVP mast die weg moest.

2x Ericsson Antenne met ingebouwde N78 erin! Voorste sector op de foto is nog Huawei antenne met eventueel later 8x8 N78 via de clusterpoorten! Deze locatie was eerst gebouwd met alleen Huawei antennes. Maar binnen een maand zijn twee sectoren geswapped voor Ericsson antennes.

Rodin Mast Stedum:


1 like

Oh wow in Stedum nogwel! Dat is voor mij maar een klein stukje :slight_smile:. Bedankt voor de foto en de info! Zal er binnenkort even kijken en wat speedtestjes draaien :slight_smile:

Op snelheid moet ik je teleurstellen, Groningen hangt grotendeels aan elkaar met straalverbindingen en die zijn niet altijd even snel! De max waar ik op kwam was niet veel hoger dan 250Mbps, dus eerst zal er het een en ander moeten veranderen qua nieuwere straalverbindingen of glasvezel uiteraard!

De mast in Stedum hangt met een nieuwe 80ghz straalverbinding aan Winneweer. Maar vanuit daar loopt nog oude straalverbinding terug naar de Hub op het UMCG in Groningen.

De andere staat vlakbij Godlinze, deze kan wel iets sneller dan 300Mbps was mijn ervaring dit omdat die verbonden is aan Spijk die al een dikkere straalverbinding heeft na de Hub in Delfzijl.

Deze mast is ook weer ter vervanging van hun HVP bij t’ Zandt omdat die lijn op korte termijn afgebroken zal worden.

Dit is nog wel een mast met 3x Huawei antennes maar dat was ook het geval bij Stedum en die zijn nu al vrij snel ingeruild voor Ericsson antennes met N78 erin, dus misschien dat het hier ook nog geswapped gaat worden op korte termijn.

https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=53.36181681&lng=6.79706316&zoom=18&providers=kpn,t-mobile,vodafone

Mast Godlinze:


2 likes

Nice, ziet er goed uit! Ondanks al die straalverbindingen hier, heb ik toch een keer dit gehaald op de mast van Spijk (In de auto op de N33 met vrij uitzicht op de mast, is eigenlijk ook een beetje off topic, want is Huawei)

1 like

Spijk is inderdaad een uitzondering hier, dit omdat deze en dikkere straalverbinding heeft naar de Hub in Delfzijl (die glas heeft). Hier hangt dikkere straalverbinding heen vermoedelijk omdat dit een hub is waar veel andere masten aanhangen.

1 like

Ben benieuwd of T-Mobile uiteindelijk hier nog iets leuks gaat doen met die andere oude straalverbindingen opkrikken of inderdaad vervangen naar glasvezel…

Ik verwacht dat ze ooit wel eens geupgrade worden dan wel met nieuwe 80ghz links of toch gelijk netjes glasvezel! Ze zullen wel moeten als ze N78 willen aanbieden! Beetje zonde als je straks 100Mhz N78 uitzend en je blijft steken op 250Mbps.

1 like

Ik blijf het bijzonder vinden dat de beschikbare 2600TDD niet wordt geplaatst maar de nog niet geveilde 3500 wel.

Tja, voorbereid zijn op de toekomst heet dat denk ik. Alleszins beter dan KPN wiens leverancier niet eens 3500-antennes heeft voor het hele spectrum, laat staan dat ze al ergens hangen. Die beginnen straks vanaf 0 en als de veiling tegenvalt (verkeerde blokje) moeten ze ook nog wachten tot de leverancier de juiste antennes produceert óf overstappen naar een ander.

Hallo Dennis en Jeffrey,

Weet u of er een datalijst is met datums waarop staat, op welke datum de planning is dat er bv in plaats x de ombouw is van Huawei naar Ericsson.

Nu kun je kun je alleen volgen als men doende is met e ombouw en een aan twee weken vooruit kijken.

Persoonlijk zou ik graag weten wanneer onze gemeente c.q. plaatsen binnen onze gemeente aan de beurt zijn voor de ombouw.

Hier is geen publieke informatie over. Welke plaats ben je benieuwd naar?

1 like

Hallo Jeffrey,

Naar de Gemeente Laarbeek met als kerk dorpen:
Aarle-Rixtel, Lieshout, Mariahout, en Beek en Donk