Werkzaamheden T-Mobile

Weer iemand of er een website is, waar je werkzaamheden of het plaatsen van nieuwe antennes kunt volgen.

Ik zou graag willen zien of dat er aan het netwerk in mijn woonomgeving wordt gewerkt, door T-Mobile.

Er komt de laatste tijd zeer weinig informatie naar buiten van o.a. T-Mobile over de uitbreiding van haar netwerk c.q. verbetering van haar netwerk.

Op de website https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/storing kun je kijken of er storingen of geplande werkzaamheden zijn. Ook kun je daar op de kaart problemen doorgeven.

Op de volgende pagina https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking kun je de huidige dekking zien, maar als je 3 maanden selecteerd, zie je wat er de komende 3 maanden bijkomt.

Veel verder kunnen ze denk ik niet kijken, dat hangt af van het vinden van locaties, een contract met de eigenaar opstellen, vergunningen bij de gemeente regelen, aanvragen stroomaansluiting en glasvezel, …
Als dat rond is, is de bouw relatief snel geregeld.

1 like

Nu staat ‘Hollandsche Kust Zuid’ er nog niet op bij de huidige dekking, terwijl dat windpark op de Noordzee al wel actief is. Misschien is de site echt nog niet actief, of lopen ze achter met het bijwerken van hun website.

Hallo Frank,

Ik ben al jaren bezoeker van het Antenneforum. Ook zijn mij de website en de pagina die u vermelde zeer zeker bekent.

Maar T-Mobile houd zelf ook alle storingen, antenne updates en nieuwe antenneplaatsingen bij. Dus als zij echt willen kunnen ze ons de klanten van T-Mobile ook beter en optimaler inzicht geven van de veranderingen c.q. de verbeteringen die gaande zijn of komen.

Vooral wat er gaat komen wat betreft vernieuwingen (ik hoop nog steeds op een uniforme basis opstelling van de antennes van T-Mobile, overal dezelfde masten c.q. antennes)

Frank, nog bedankt voor uw reactie.

Uniforme opstellingen gaan er zeker niet komen.
Basis lijkt nu te zijn:
2G/3G op Band 8
4G op banden B20/B8/grote B3/kleine B3/B1
5G op band n28

Bij drukkere sites kan 4G band B32, 4G band B7 en 4G band B38 worden toegevoegd
Welke gekozen word zal afhangen van drukte en omgeving(stedelijk/landelijk).
Bij 2 testlocaties(Gorinchem en Leiden) hebben naast ze alle bovengenoemde banden ook nog de kleine band B7(5 MHz) toegevoegd.

1 like

Hallo The_Wireless_Guy,

Uniforme opstellingen gaan er zeker niet komen, als dit zo is dan is dit jammer, maar ik daar nog niet zo zeker van.

Uniformiteit zou heel Nederland gezien veel goedkoper kunnen zijn en kwalitatief optimaal.

Wij als klanten weten dat toch pas als de sites allang zijn aangepast.
Ik vind het jammer dat T-Mobile niet meer informatie geeft aan haar klanten over het optimaliseren sites.

Maar wie weet nieuwe heren nieuwe wetten, zo ook bij T-Mobile.