Veranderingen op netwerk?

Hi, ben nieuw hier op het forum en ben me aan het verdiepen in de materie.
Wij zien steeds meer van onze devices in het veld offline gaan sinds 2-3 maanden. Wij maken gebruik van 4G/3G/2G modems. Ik zie sinds september veel issues en heel veel sessie activeringen op de sims. Het betreffen Tele2 sims die roamen op de andere netwerken.

Ik heb het idee dat er veel is gewijzigd op het netwerrk door T-Mobile maar zie ook problemen op Vodafone.

Iemand een idee of zelfde ervaringen?

1 like

Welkom op het forum! Tele2 wordt steeds verder geintegreerd in het T-Mobile netwerk. Het Tele2 netwerk is al veel langer dan die 2-3 maanden uit, dus ik verwacht dat het een administratief probleem is. In principe horen de sims gewoon te kunnen roamen naar T-Mobile. Ik zal even rondvragen.

2 likes

Je zegt dit: “Het betreffen Tele2 sims die roamen op de andere netwerken.” en dat doet me vermoeden dat dit geen Nederlandse Tele2 simkaarten zijn maar Zweedse Tele2 M2M simkaarten die op alle NL netwerken kunnen roamen.

Even in het algemeen:
Er wordt niet meer geroamd op het T-Mobile netwerk. ZakelijkeTele2 simkaarten zijn omgeruild naar T-Mobile simkaarten en de consumenten simkaarten zijn op afstand voorzien van een T-Mobile IMSI en zijn in feite nu ook T-Mobile simkaarten. Maar zoals Jeffrey al aangaf is dat al meer dan een jaar zo dus dat kan jullie problemen niet veroorzaken.

Er worden continue zaken aangepast aan mobiele netwerken en daardoor kunnen inderdaad soms bestaande datasessies gestopt worden. Voor veel mobiele telefoons is dat geen probleem elke interactie met de gebruiker zal datasessie opnieuw doen opstarten. Voor andere devices is dat lastig, er zal iemand langs moeten om device weer aan te slingeren en zo de datasessie weer op te starten.

Waarom jullie devices er spontaan mee stoppen durf ik je niet te zeggen.

1 like

Het zijn inderdaad Zweedse sims. Is sinds een week weer stabiel, blijkbaar is er toch iets aangepast.