Van welke fabrikant

Hallo Jeffrey,

Weet jij soms van welke fabrikant, de masten c.q. de antennes komen die T-Mobile gaat gebruiken voor haar 5G netwerk ??.

Ik ben aan het zoeken geweest op de website van T-Mobile, maar daar kom ik geen gegevens tegen, jammer genoeg.

Met vriendelijke groet,
Mari.

Hoi Mari,
T-Mobile bouwt met 5G verder op zijn huidige Huawei netwerk. De eerste generatie 4G apparatuur die T-Mobile al jaren geleden heeft geplaatst zal ook 5G ondersteunen. Op drukkere locaties hebben ze wel zwaardere antennes opgehangen voor meer capaciteit, en ze zijn ook bezig de minder drukke locaties te vervangen door zenders die 700MHz en 800MHz van Tele2 ondersteunen. Dit alles is Huawei.

Hallo Jeffrey,

Bedankt voor de informatie.

Dan zal in het begin als 5G haar introductie doet, de snelheid van het netwerk niet echt veel sneller zijn dan nu, denk ik ??.

Met vriendelijke groet,
Mari.

In de beginfase van het 5G netwerk zal dat inderdaad nog aardig tegenvallen. Pas bij de toevoeging van grote blokken nieuw spectrum zal dat veranderen, zoals bijvoorbeeld de 3.5GHz band of de mmWave banden. In de nieuw te veilen frequentiebanden zit zo weinig ruimte dat het niet echt veel verschil maakt

1 like

Totdat de 3,5 GHz band en hoger geveild gaan worden, heeft 5G nauwelijks hogere snelheden dan 4G, in Nederland. De enige winst die er gehaald wordt is Channel Aggregation, dus het gebruik van meerdere banden tegelijk. Dus reken op zo’n 10% winst, maar dit verschilt wel erg per provider. Een provider met een lage 4G snelheid zal veel voordeel halen, en provider met een goede 4G snelheid, nauwelijks.

1 like