Traag internet na onderhoud

De afgelopen weken heeft Odido onderhoud gepleegd aan de mast waar wij doorgaans verbinding mee hadden. Gedurende die periode hadden we regelmatig zeer traag internet, zelfs muziek streamen was soms niet mogelijk.
De werkzaamheden zijn volgens hun eigen opgave klaar en zo te zien zijn de banden 1 en 20 toegevoegd. De eNb van de oude situatie was 24590, B1 heeft nu 24592, zonder aanduiding van de lokatie.
We hebben steeds verbinding met B1 en zowel binnen als buiten snelheden die ong 10% zijn van wat we voorheen hadden, op de mobiel is het verschil nog groter ong 5%. Vaak onder de 15Mbps.
Ook wordt er continu geswitched naar andere masten, soms zelfs op meer dan 5 km afstand.
We hebben voor in huis een B2368-66 buitenrouter die bijna zichtverbinding heeft. Als ik de mast een 60cm langer zou maken dan had ik een echte zichtverbinding op 1,1 km volgens netmonster.
Als ik buiten het dorp met mijn mobiel loop haal ik wel de vertrouwde snelheden maar dan via B3 en B8.
Ik heb er melding van gedaan bij OPdido, maar nog geen reactie van hen terug gekregen.
Wat kan ik doen om hierin verbetering te krijgen?

Even wachten op Odido. Ik heb recent ook contact met ze gehad voor een probleem (weliswaar 5 dagen later pas gebeld, nadat ik het klachtenformulier had ingevuld). Ze kunnen je gericht helpen, misschien staat de mast anders afgesteld(hoek).

Odido heeft vandaag gebeld, best wel snel dus.
Problemen zijn grotendeels opgelost. De buitenrouter had ik indertijd op een vaste frequentie gelocked, omdat dit consequent de beste resultaten gaf. Dat was nu niet meer het geval en dit vrijgeven leverde meteen een flinke winst op. Als ik goed zit tov mijn wifipunt haal ik bijna de maximum snelheid die Odido via dit modem geeft.
Op mijn mobiel is de snelheid nog niet zoals dit was, maar het blijkt dat de werkzaamheden aan de mast nog niet gereed waren, dus daar is nog hoop.

2 likes