T-Mobile activeert 1400MHz

2 likes

Hallo Jeffrey,

Hier in Lieshout alleen de 28 band met 700 MHz en nog geen 32 band met 1400 MHz.

Maar hoop doet leven en wij kijken er naar uit.

1 like

Ik lees hier dat je CA bepaalt mbv band lock. Doe je dit met de Galaxy s21 en zo ja op welke manier ?
Voor zover ik weet is er alleen een app om banden te locken voor android smartphones met een mediatek chipset en de s21 heeft een snapdragon.

Voor Samsung (ook Exynos) kun je deze app gebruiken:

Hiermee kan je band combinaties maken en locken.

In de update van 7-7 is te zien dat band 32 inmiddels is geactiveerd op sommige locaties. Wat mij wel verbaasd, is dat als je erop klikt, band 32 vaak maar op 1 van de 3/4 antennes uitzend. zou hier een verklaring voor kunnen zijn @jeffrey ?

P.s: De kleurtjes per band is trouwens een fijne toevoeging!

Ze voegen deze band nu nog heel selectief toe op plekken waar het kan helpen. Dat zijn dus vooral de sectoren met dichte bebouwing waar dekking binnen wat lastig is. Of dichte bebossing. Ik neem aan dat dit puur een financiele overweging is, hoewel de chiptekorten ook de telecomsector raken tegenwoordig.

T-Mobile doet/deed B7 toch op bepaalde sites ook maar op 1 of 2 sectoren.

Ja klopt, dat lijkt dezelfde strategie te zijn. Gek genoeg wordt 2600MHz TDD nog wel altijd in alle sectoren toegevoegd.

Ik was vorige week een aantal dagen op vakantie in Berlijn. Ik heb vaak mijn cellmapper en netmonster aan staan. Wat mij opviel is dat T-Mobile Duitsland als primaire band, band 7 aanhield. Zouden ze die tactiek ook hier op termijn willen hanteren denk je?

Zie het in mijn woonplaats al gebeuren, maar alleen echt als je praktisch naast de site staat. Gaat vervolgens weer razendsnel naar B3. Nu is de site waar het hierom gaat nogal druk, dus kan ook best gewoon druk zijn geweest als ik het opmerkte.