Site id vergelijken met tester

Beste forum gebruikers.

Ik zoek hulp met het volgende.
Ik ben met een gsm scanner aan het meten voor bereik problemen voor apparatuur wat (nog) via het 2g netwerk wordt gemonitord. Nu kan ik via de scanner de site id zien, echter komt het niet geheel overeen met het site id wat ik op de kaart zie.
Op de kaart zie ik bijv. “Site ID S01102” staan, op de scanner vind ik “11021” en “11023”. Is dit dan toch dezelfde mast alleen met andere hoeken?
Verder zijn er namelijk geen andere masten met dit id te vinden in de buurt, daarom deze aanname.
Ik heb ook mijn zoekfilter beperkt tot Vodafone en KPN met enkel 2g masten.

Als er namelijk daadwerkelijk verbindingsproblemen zijn wordt dit apparatuur naar voren geschoven om uitgewisseld te worden i.v.m. het vervallen van het 2g netwerk. Aangezien er veel op de planning staat moeten we de prioritering aanpassen, tevens weet ik ook goed waar ik op moet letten.

Alvast bedankt voor de hulp!

Hallo.
Niet dat ik ongeduldig wil overkomen, maar heeft niemand een idee?
Ik zit er toch even mee en kom er niet helemaal uit.

Ik heb in wat data rond zitten kijken en het lijkt erop dat S01102 een toevallig voorbeeld is waar dit overeenkomt. Bij andere locaties is dit niet zo. Op 2G zit er sowieso geen correlatie tussen het site ID die op de kaart zichtbaar is en de uitgezonden cell IDs, bij geen van de drie providers helaas. Waar je wel naar zou kunnen kijken is de frequentie van de 2G carrier waar je apparatuur op zit. Door hoe 2G werkt zal op dezelfde locatie een bepaalde frequentie maar van 1 mast aanwezig zijn, anders gaat dit gewoon storen. Je kunt de uitgezonden frequenties ook in de zijbalk zien, en dan kun je mogelijk op die manier achterhalen welke mast het zou moeten zijn.

Wellicht dat het laatste digit het cellnummer aangeeft ? Elke site heeft normaal gesproken 3 cellen om een dekking rondom te geven. 11021 zou dan cel1 zijn (de 1e vanaf 0 graden), en 11023 zou dan cel 3 zijn (hoogste aantal graden).