NS indoor Utrecht in NetMonster data

@jeffrey Hoe zit het overigens met de database die NetMonster gebruikt en de Antennekaart op zichzelf?
Ik ben nu in de Inktpot, Utrecht, en wat me opvalt is dat NetMonster ‘‘NS HGB II, Moreelsepark’’ aangeeft, maar ik zie helemaal geen site op de Antennekaart op deze plek. (Odido)

In principe is de data die op de kaart staat lijdend voor wat er naar NetMonster geëxporteerd wordt, maar het is ook mogelijk om sites op basis van gescande data te exporteren naar NetMonster. Deze zie je niet terug op de kaart. Wat is het Odido eNB nummer wat je daar hebt? Het kan best zijn dat die namen op de gok zijn ingevuld. Zit je op site 31271? Als dat het geval is is het een automatisch gegenereerde naam op basis van OpenStreetMap geocoding data. Ik ga even nalopen of die naam goed is. Zit er meer dan alleen de NS in dat pand?

Dit is de locatie waar ik hem intern heb staan. Op basis van de straalverbinding die in AR staat, die ook op HGB 2 staat. Je zit nu dus in het pand zuidelijker en je zit nog steeds op de DAS. Dat betekent misschien zelfs dat die DAS meer dan 1 gebouw dekt. Wat voor eNB nummers zie je op Odido en eventueel zelfs op andere providers? Dan kan ik dat er wel mooier in zetten.

eNb is inderdaad 312710. Opzich maakt de naam niet uit, NS HGB II is de oude naam en heet tegenwoordig de Tulpenburgh. Het viel me op dat ik die site niet zag op de kaart, daarom mijn post.

Ik denk inderdaad dat deze meer dan alleen NS HGB II dekt, maar ook de Inktpot die ernaast zit. Zit allebei ProRail in, zit nu in de binnenkant van de Inktpot en heb nog -97dBm. Met een KPN sim zit ik gewoon op de binnenstad site. Vodafone sim heb ik nu niet bij helaas.

Nice oke. Ik heb de naam nu netjes aangepast naar ‘Indoordekking ProRail Inktpot, Utrecht’. Ik zie in je screenshot ook cell ID 83, die is nog niet bekend, dus zou je die nog willen uploaden via Netmonster?

Als je cell 83 ziet betekent het dat er in elk geval drie indoor cellen zijn. Zit daar dan misschien verband in? Cell 3 voor het pand waar je nu zit, cell 1 of 2 voor het hoofdgebouw, en dan nog een cell voor een ander gebouw? Als we dat verband zien kan ik hem er nog mooier in zetten

1 like

Ik zal volgende week eens door de twee gebouwen lopen, kijken waar de cell ID verandert.
Kom ik dus nog op terug!

1 like

Inmiddels ben ik achter deze gekomen:

Site ID 81 - Moreelsepark 2, ‘‘Tulpenburgh’’, waar ook de straalverbinding op staat, B3 zat ik op op dat moment
Site ID 82 - Moreelsepark 3, ‘‘Inktpot’’, B1
Site ID 83 - Moreelsepark 3, ‘‘Inktpot’’, B3 & B1

80 zal dan wel ook in de Tulpenburgh zijn vermoed ik, maar kwam er zo niet op tijdens een rondje door het gebouw.

Om hierop voort te borduren:

Vandaag heb ik Netmonster gedownload, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe het werkt. Wat er gebeurde:

  1. Ik rij de parkeergarage Eemplein in Amersfoort in. De garage is een betonnen kelder, maar lijkt indoordekking te hebben.

  2. In de Netmonster-app verschenen er 2 ‘wijzigingen’. De site(s) heette ‘Hogeschool Utrecht De Nieuwe Stad Amersfoort’ (wat een bestaande buiten/- daklocatie is).

  3. Het lijkt om twee 4G 900MHz indoor cellen te gaan die dekking bieden in de parkeerkelder: 87841:22 - 33801 en 87841:21 - 33801.

  4. Ik heb de naam van deze twee ‘sites’ aangepast naar ‘Parkeergarage Eemplein Amersfoort’ vòòr het uploaden naar antennekaart.nl.

  5. Toen ik net weer in de Netmoster-app keek bleken alle cellen van de buitenmast (TAC 33801, eNB 87841 zoals ze op antennekaart.nl staan) de naamswijziging doorgevoerd te hebben gekregen, dus naar: ‘parkeergarage Eemplein’. Dat was niet mijn bedoeling. De naamswijziging was voor de duidelijkheid alléén zichtbaar in de Netmonster-app (dus niet op antennekaart.nl).

  6. Ik heb de naam van de site weer aangepast naar de oorspronkelijke naam in de Netmonster-app.

Nu mijn vraag (na dit veel te lange verhaal waarvoor sorry): kunnen indoor-antennes dezelfde TAC en/of eNb hebben als een dichtbijstaande buitenmast? Hoe werkt dat precies?

Dat zijn dan heel waarschijnlijk repeaters van de beheerder van de garage. Vangen buiten het signaal van de dichtstbijzijnde locatie op en verspreiden dat intern verder. Óf het is een remote cell, maar dan verwacht je andere ids.

2 likes