Er word een nieuwe zendmast geplaatst door Vodafone op: (52.152979, 5.225464)
Ze zijn pas in de beginfase van de bouw. Maar over een maand zou het af moeten zijn.
Er word een nieuwe zendmast geplaatst door Vodafone op: (52.152979, 5.225464)
Ze zijn pas in de beginfase van de bouw. Maar over een maand zou het af moeten zijn.
Interessant. De dekking op dat punt is op dit moment voldoende als je het mij vraagt. Ik heb er nooit problemen ervaren met VF (en KPN). Hoe kom je aan die info, en komen er ook andere providers in naar jouw weten?
Er is daar nu zo te zien een 4G-only site in een hoogspanningsmast. Alleen bandje 20. Die zal wel niet vervangen kunnen worden.
Als je op de kaart kijkt, vraag ik me wel af of een nieuwe site daar echt nodig is. KPN en Odido kunnen het zonder.
https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.14639397&lng=5.23807525&zoom=13&providers=vodafone
Hoogspanningsmasten worden op dit moment zoveel als mogelijk verlaten. Toegang is een proces van maanden. En als er bv. een ooievaars nest in zit, dan moet er eerst een ecoloog bijkomen. Ook kost het verzwaren van een HVP voor antennes en RRU’s heel veel geld. In de GSM tijd was het ideaal voor snelle uitrol, en hoe vaak gaat een passieve antenne nu stuk? Nu hangen de RRU’s het liefst bij de antenne die ook nog eens groter zijn, dus meer windlast.