KPN 5G Band 78 3650MHz locatie Nuenen

Hallo, onlangs zag ik deze nieuwe frequentie locatie op de kaart staan?

Er staan om de honderd meter meerdere camera’s en bij de verkeerslichten
een paal met 2 sector antennes, iemand een idee waar dit voor is?

mvg

Hoe kom je erbij dat het band 78 is? Naar mijn weten is dat nog niet commercieel actief in Nederland. Band 78 moet überhaupt nog geveild worden volgend jaar.

Daarnaast verwacht ik niet dat providers n78 zullen inzitten naast wegen, omdat je daar toch snel voorbij bent. Het zal waarschijnlijk ingezet worden op drukke plekken: festivals, stadions, stations, drukke winkelstraten en pleinen.

Het kan gaan om een (test fase locatie) of iets met zelfrijdende auto’s geen idee vandaar mijn vraag…
Maar op de kaart staat echt 3650 MHz van KPN weet niet of dit met een mobile telefoon te ontvangen is.

Misschien is @jeffrey ervan op de hoogte?

mvg

Ik had hem inderdaad voorbij zien komen in de ruwe antenneregister data, maar heb me niet gerealiseerd dat hij ook op de kaart geplaatst is. Aangezien het Ericsson apparatuur is betwijfel ik heel sterk of het KPN is. Dat is nog een frequentie toekenning van lang geleden die blijkbaar nog actief staat in de antennekaart backend. Ik ga dat dus wel corrigeren.

Maar dit is wel een interessante plek. Het is duidelijk Ericsson, waarschijnlijk een 8T8R setup. Ik ben daar binnenkort in de omgeving dus kan het wel eens van dichtbij bekijken. Maar het is daar niet echt een geschikte plek om de auto even langs de kant van de weg te zetten. Maar heel interessant, dank voor de melding! Ik zal eens kijken of ik kan ontdekken wat ze daar aan het doen zijn

Het antennebureau vermeld wel een vergunning voor Helmond op deze postcode, maar die zou verlopen zijn per 15 oktober van dit jaar. Zou hij verlengd zijn, of de pagina niet geupdatet?

In de Automotive Campus in Helmond, waar dit wegtracé al jaren vaste testlocatie voor is, werkt KPN regelmatig samen met Ericsson. Het moet niet zo moeilijk zijn om erachter te komen voor welk project deze setup bestemd is.

1 like