Foutje providers op zendmast bij Harles/Vijlen

Vodafone is een aantal jaar geleden verhuisd naar de lokatie in Vijlen (kerktoren). Op de oude mast iets zuidelijker in Harles zaten voorheen alledrie de providers, maar nu zitten nu 2 providers, KPN en Odido. De kaart geeft aan dat KPN en Vodafone er zitten, dat kan niet kloppen.

Hi abackers, Welkom!

Ik denk dat de site van Vodafone in de kerk geen verhuizing was maar gewoon een aanvullende site. Het klopt wel dat hun site in de mast bij Harles actief is. Ik heb daar vrij recent nog meetgegevens van binnengekregen (via NetMonster). De dichtstbijzijnde Odido site is aan de schuur bij de Mamelis.

De data die op de kaart staat is aangeleverd door de providers zelf (via Antenneregister)

1 Like

Okay, hartelijk dank voor je input. Op de mast in Harles zaten eerst 3 en sinds enige tijd 2 sets antennes, dus mijn conclusie met de (dure) site van Vodafone in de kerktoren was dat zij weg zijn…

Maar dat is dus onterecht en Odido is daar weg.

Odido is ook voornemens om een nieuwe site in Vaals te bouwen: Odido weerspreekt zorgen over zendmast bij Vijlen: ‘Het gaat niet om een vrijstaande mast’.

Ik heb even zitten speuren en het was blijkbaar Tele2 die daar hing. Dat hele netwerk is uitgefaseerd en Odido heeft deze locatie helaas niet overgenomen. Je kunt hem nog zien in een oude revisie van de kaart: Waar staan 4G zendmasten? | Antennekaart.nl

Die nieuwe site in Vaals lijkt me best een mooie. Best waardevol in het heuvelachtige landschap daar!

2 Likes