Feature request: Op antennekaart streetview knop

Goedemorgen @jeffrey

De antennekaart is superhandig en mooi geimplementeerd.

Als ik een antenne lokatie aanklik en selecteer dan zie ik aan de rechterkant
“Navigaar naar deze zendmast”

Kan je daar een icoontje naast zetten:
“Bekijk zendmast op streetview”

Dus nu is het linkje (nav naar deze zendmast):

Kan je daar deze daarnaast aan toevoegen (bekijk zendmast op streetview):

We kunnen dan snel de locatie zien op streetview en daar ook snel bijzonderheden op bekijken en op tijdreizen in streetview.

Kijk maar eens of dit een grote uitdaging is of een quick win :wink:

Fijne dag

Zou een leuke toevoeging zijn! En als we dan toch met verzoekjes bezig zijn: zoeken op eNB zou een aardige toevoeging zijn.

1 like

Klinkt wel leuk inderdaad. Ik zal het noteren en binnenkort toevoegen. Bedankt voor de suggestie!

Goedemorgen @jeffrey
Lukt het met deze functie?
Of kan de community helpen. Staat er source op github?

Ik heb hier even naar gekeken, maar dit kunnen we niet op een hele betrouwbare manier inbouwen. De URL die je voorstelde bevat geen aanpasbare parameters voor streetview. Maar daar bestaat de volgende url voor: https://www.google.com/maps?layer=c&cbll=52.771936089332016,6.900256055706556. Deze zou op deze site uit moeten komen. Maar zoals je ziet houdt streetview er geen rekening mee dat hij meteen de goede kant op richt.

Een mogelijkheid is om handmatig de yaw/pitch aan te leveren, maar die kunnen we onmogelijk uitrekenen. We weten uiteindelijk niet wat de dichtbijzijnste straat op streetview is (als hij uberhaupt al zichtbaar is). De coordinaten daarvan heb je nodig, naast de coordinaten van de site om de hoek uit te rekenen om naar de site te kijken. Dat is dus ook geen optie.

Ik sta open voor suggesties, maar volgens mij is dit niet makkelijk haalbaar.

Edit: Een andere mogelijkheid is deze url: https://www.google.com/maps/@?api=1&map_action=pano&viewpoint=52.75766899443274,6.927127363562787. Maar ook daarmee kijkt hij elke keer strak naar het noorden. Het gedrag is eigenlijk exact hetzelfde. Positief is wel dat hij bij beide URLs een punt uitkiest dat het dichtste bij de site is. Dus misschien moeten we maar gewoon accepteren dat we zelf even de mast op moeten zoeken in het plaatje. Je weet in ieder geval zeker dat hij streetview er vlak bij neerzet. Alleen nog even kijken wat hij doet als er geen streetview beelden in de buurt zijn

Hi goedemorgen. Dank voor je analyse. Zelf richten is uitstekend en is ook wat ik verwachtte en het maximaal haalbare is. Dit is zeker een nuttige aanvullende feature. Wol jij die link erbij zetten bij elk opstelpunt. Zou top zijn goed weekend

Top. Ik heb het nu toegevoegd. Punt blijft helaas nog wel dat op locaties waar geen streetview beelden dichtbij zijn je een zwart scherm krijgt. Dat kunnen we helaas niet echt detecteren vooraf

Thnx!! Ik ga er morgen mee spelen

@jeffrey

Vandaag heb ik met de nieuwe feature gespeeld. Erg leuke opstelpunten heb ik al gezien en het werkt uitstekend. Helemaal prima dus. Dus houd deze feature er vooral in want hij voldoet uitstekend!

Nog twee punten ter overweging om het nog leuker te maken:

Als je daarna linksboven klikt op terug (pijltje op de webpagina)
image

dan kom je terug op de gewone maps.

Is het mogelijk dat daar een lokatie punaise prikker op die maps komt te staan dan kan je nl zelf het streetview poppetje placeren en er toch dichtbij komen. Ik zie dat de maps al centered is op die lokatie van het opstelpunt.