Ervaringen Odido Unlimited Plus of Premium

Ik heb de Motorola wel moeten rooten om NSG te kunnen gebruiken en ja ik weet dat NetMonster al veel informatie geeft, maar NSG geeft nog veel meer interessante informatie en het is grafisch mooi weergegeven.

Op men S22 Ultra met een Exynos Chip:

1 like

Interessant. Ook weer precies 889 Mbps wat vandeven66 met zijn Pixel heeft kunnen halen. Wat een snelheden zeg. Waar heb je dat voor nodig vraag ik me wel eens af. En overigens vind ik de upload snelheid ook net zo belangrijk, naast de latency. Hoe zal dat zijn na de veiling? De upload? Als N78 actief is? Om bijvoorbeeld mobiel te kunnen streamen live in full HD of 4K, 360 graden of 3D? Wat worden dan de praktische snelheden wat betreft upload? Nouja, we zullen zien, meten is wetenā€¦

Odido geeft qua upload maximaal 100 Mbps aan. Dus ik verwacht dat dit wel gecapt gaat worden. Misschien op meer dan 100, maar nooit wide open.

Pixel 7a hoe presteert deze denk je?

Maximumsnelheden waarschijnlijk erg goed, in ieder geval mijn ervaringen tot nu toe met Exynos modems (dus ook de Pixel 7a).
Wel opletten dat met Exynos modems het accuverbruik wel hoger is op 4G/5G dan met Qualcomm modems, en cumulatief hoger als je slechter bereik hebt.

Alternatiefje net onder de ā‚¬500 is de Pixel 8 met een nieuwere SoC, wel zelfde modem. (Als nieuw in outlet bij Belsimpel: Google Pixel 8 128GB Groen - kopen - Belsimpel, rechtsonderaan)

Ok dat maakt 4K live video momenteel het maximum, 35-68 Mbps, op zich al best gaaf. Youtube adviseert 360 graden video met H264 op 150 Mbps, met wat overhead kom je dan zo op 200 Mbps als het niet meer is. Dan heb je ook nog de jitter, dus je hebt niet altijd de volle snelheidā€¦ja upload wordt altijd wel gecapt en wordt verder nooit zo mee geadverteerd of aandacht aan geschonken.

Op het moment dat je dit soort dingen wil gaan doen via 5G ben je natuurlijk sowieso eerder zakelijk bezig. Dan kunnen de providers echt wel een zakelijk abonnement aanbieden dat een hogere snelheid biedt.

1 like

Ja als iedereen dat voor de lol zou gaan doen, dan zit je binnen de kortste keren weer met capaciteitsproblemen :grinning: als provider

Dit heb ik gehaald met een Unlimited plus abonnement.

2 likes