4Gmasten sluiting

https://4gmasten.nl/31-meldingen/606-sluiting
Alle druk ligt nu op jou Jeffrey :wink:

1 like

Hallo 4Gmasten,

Toch wil ik jullie bedanken voor de vele informatie die wij in het verleden hebben mogen ontvangen van jullie.

Verder wens ik Antenneforum veel succes toe in de toekomst, met het van informatie voorzien van ons als volgers !!.

2 likes

Zonde dat ze ermee stoppen, maar het zat er wel een beetje aan te komen met het lange gebrek aan updates. Gelukkig hebben we inmiddels een mooi platform waarmee we samen de uitrol van 5G kunnen volgen.

Ja, wel begrijpelijk ja.
Hopelijk blijft jouw site wel in de lucht met de laatste nieuws.

Ik ben blij dat deze site er nu is , vond de laatste tijd ook al heel stil op 4gmasten , ze zijn hier vandaag weer druk bezig in mariƫnberg met het afwerken van de antennes van Tmobile

1 like

Hallo John,

Hier in Lieshout heeft T-Mobile de laatste 3 a 4 weken ook gewerkt aan haar antennes, echter zijn wij er als gebruiker niet op vooruit gegaan, eerder wat snelheid betreft, op achteruit.

Dus werkzaamheden wil ook bij T-Mobile niet altijd zeggen dat het een verbetering geeft.

John, ik hoop voor jullie in Mariƫnberg wel op een verbetering door de werkzaamheden.

Dag Mari
Ik heb gisteren avond nog een test gedaan en dat leek goed . Ik zie dat dat ze band 38 nog niet hebben ingeschakeld , misschien komt dat , ze waren vandaag nog bezig . Even afwachten dus !

1 like

Dag John,

Jij hebt het over Mariƫnberg neem ik aan John.

Hier in Lieshout zijn ze klaar volgens mij ?? zonder verbetering van T-Mobile. Maar ja John, hoop doet leven.

Wat ook jammer is van T-Mobile, wij krijgen steeds minder informatie over het gebeuren rondom T-Mobile, jammer genoeg.

John, toch bedankt voor uw reactie (van een groot fan van T-Mobile).

Ja ik woon in mariƫnberg en jaren al bij Tmobile. Ik was altijd heel druk op het forum maar dat is nu wat minder geworden nu tmobile thuis er ook bij gekomen is en minder thuis . Ik ben eens uitgenodigd bij Tmobile in den Haag, dit was een mooie dag met veel informatie . Ook een uurtje bij het webcare team gezeten , wat komt daar veel binnen aan vragen !!

1 like

Wat is er in lieshout zo slecht aan de verbinding? De mast die er staat is een mast dat 4CA uitzend, dus zouden er wel wat hogere snelheden moeten zijn.

Hallo John,

Nu zie ik het pas, T-Mobile heeft in Lieshout de 38 band ook nog niet installeert of nog niet geactiveerd, ik dacht dat ze dat gedaan zouden hebben bij de afgelopen werkzaamheden, de laatste weken.

John, krijgen wij door toevoeging c.q. inschakeling van de 38 band, een hogere snelheid zowel download als upload ?.

Wat betreft die lagere snelheden, dat is iets wat op dit moment wel meer mensen op verschillende plekken in het land ervaren. Ik heb er zelf ook last van, ik kom in Emmen op een van de zwaarste type zendmasten die ze uitrollen nog maar tot 50Mbps download, waar dit vroeger makkelijk rond de 300Mbps of meer was. Ze zijn bezig met onderhoud in het corenetwer in aanloop naar 5G, ik ga er dus vanuit dat dit in de toekomst wordt opgelost. Waarschijnlijk heeft @Mari_van_Kaathoven daar ook last van.

T-Mobile rolt bijna geen nieuwe b38 locaties meer uit. Waarom dat is weet ik niet. Het zou kunnen dat ze aan het wachten zijn om dit uiteindelijk met andere antennes te gaan doen, ik heb eerlijk gezegd niet echt een idee.

De inschakeling van band 38 betekent meestal eigenlijk alleen maar winst in de downloadrichting. Je telefoon kan meerdere banden tegelijk gebruiken voor download, maar in de praktijk wordt voor upload maar 1 band gebruikt, in sommige situaties met hele nieuwe telefoons 2 banden, maar dan wordt nooit band 38 gebruikt. Dit is een TDD band waar ze kunnen kiezen wat de toekenning voor upload of download is, en in Nederland is deze band voor 80% toegekend aan downloadverkeer. Je kunt die 20% upload in zeldzame gevallen gebruiken, maar meestal gebruik je voor upload band 3 (1800MHz) of band 8 (900MHz).

1 like

Hallo Jeffrey,

Bedankt voor de reactie en uitleg i.v.m. de 38 band.

Ik hoop dat er snel verbetering komt in de snelheid en stabiliteit van het T-Mobile netwerk.

Hoi Jeffrey,

Ik heb sinds gisteren weer 300mbps op 4G in Delfzijl. 3 week lang ook niet ver boven de 50-100mbps gekomen.

Mijn telefoon pakt altijd 3+3+1+8 ook op een zendmast met band 38 en is vaak ook sneller dan met band 38. Band 38 is nog wel on-air als je je telefoon er op vast zet.

1 like

Ja bij mij lijkt de snelheid nu ook weer veel hoger te zijn dan dat hij in de laatste weken geweest was. De upload is nog steeds wel rond de 5Mbps tot 10Mbps, maar dat kan simpelweg ook komen door toegenomen drukte door uitschakeling van een aantal tele2 locaties in de omgeving.

Waren mooie tijden met 4gmasten.nl :slight_smile: Heb er zelf veel aan gehad de afgelopen jaren. Ik heb nog een klein steentje bij mogen dragen door het bouwen van de interactieve kaart: https://www.4gmasten.nl/kaart/. Ik denk dat met antennekaart.nl er een gedegen opvolger staat, dank voor je werk @jeffrey! Als je eens extra handjes nodig hebt, kun je me altijd een PM sturen :+1: succes!

2 likes

Ja dat waren het inderdaad. Bedankt. Als ik iets nodig heb zal ik aan je denken

1 like

Dat lukt mij alleen met een Mediatek processor in de mobiel.
Weet jii een oplossing voor Qualcomm processors ?