1877 eemshaven data

Data van deze site klopt niet

Laat ons niet langer is spanning! Wat klopt er niet?

Doel je erop dat er fysiek wel 2600MHz hangt maar dat dit niet actief is? Want dat is de laatste tijd wel vaker zo bij Vodafone. 2600MHz wordt vaak opgehangen maar niet geactiveerd. Dit lijkt hier ook zo te zijn.

De exacte configuratie is sinds begin dit jaar anders, en heel recentelijk weer anders. Ik ben er nog niet helemaal achter hoe dat nu zit. Want vroeger hadden dit soort sites twee Baseband 6630’s. Ik zie tegenwoordig dat sites met al het spectrum (dus net zoals deze in de Eemshaven) nog steeds twee eNB nummers hebben, dus vermoedelijk ook twee basebands. In sommige documenten die ik heb opgevraagd van omgevingsvergunningen lijkt hier in elk geval een Baseband 6651 en een DUG te hangen, en dus nog een tweede baseband (onbekend welk type exact).

Maar heel recent zie ik sites met al het FDD spectrum (zoals dus deze in de eemshaven) waar ze het redden met een enkel eNB nummer, en dus met een enkele Baseband 6651 (plus een DUG voor 2G). Ik snap alleen niet helemaal wat het verschil is. Mogelijk krijgen sites met twee basebands later nog 3500MHz erbij, en komt dat dus niet op de site waar ze een enkele 6651 hebben hangen.

Ik had van een ander forumlid al een foto van deze site in de Eemshaven gezien. De RRU voor 1400MHz en 2600MHz lijken hier in cascade te zitten, dus dan zit hier mogelijk ook alles op een enkele Baseband 6651

Toevallig afgelopen weekend in de Eemshaven geweest toen merkte ik hem idd op als deze is nieuw. Kwam idd geen 2600 nog vanaf.