Wat is bovenste kastje en de spriet

Beste antenne fans :upside_down_face:

Waar is het bovenste kastje voor met rode cirkel. Welk type is dit een waar is het voor. Als ik het goed zie is die met de bovenste spriet verbonden

Overigens deze locatie is net omgebouwd van Ericsson naar Huawei voor kpn

Zie deze locatie op antennekaart

Dat is een Kerlink Wirnet iBTS plus omnidirectionele antenne voor het LoRa netwerk van KPN. Bij de meeste LoRa sites staan ze er met een omni antenne bovenop, maar soms zie je ook een kleine extra sectorantenne

1 like

Hebt u misschien ook een foto van de gehele mast? Ik heb eentje uit 2018, daar hangt ook nog het Tele2 spul in.

Dit is een foto van 2 wk terug na vervanging van kpn Ericsson naar huawei

1 like

Mooie ruimte om naar boven te verhuizen voor Vodafone. T-Mobile is al omgebouwd dus die zal dat niet meer doen.

Ja inderdaad. KPN heeft de mast hier dus verhoogd. Hier zie je het extra stuk vakwerkmast liggen: Hoe wordt nieuwe KPN-HUAWEI apparatuur aangeleverd?

Ik zie het, maar ze zitten niet hoger, ze hebben de masttip vervangen voor een extra mastsegment. Is ook betere oplossing met alle apparatuur die daar tegenwoordig moet hangen.

De antenne is overigens een colinear, meerdere elementen boven elkaar zodat je antennegain krijgt. In NL is 863-870 MHz toegestaan voor IoT. Deze band wordt ook gebruikt voor wat oudere draadloze koptelefoons of microfoons en vroeger door de Kermit-draadloze telefoons.

1 like