Even een grappig tussendoortje. Dit waren algemene werkzaamheden in de nacht van woensdag op donderdag. Ik woon zelf niet in de buurt van die site, maar in heel Oosterhout was er weinig Odido te bespeuren. Mijn telefoon had in de slaapkamer ontvangst vanuit Raamsdonksveer.
Sinds die werkzaamheden staat er op de storingskaart een oranje gebied rondom deze site. Dus daar is iets misgegaan
Vandaag was de site alweer operationeel toen ik er ging kijken. Veldsterkte leek toen wel heel erg beperkt, maar ze waren er ook nog mee bezig.
Wat duidelijk is: waar de oude antennes bevestigd waren aan de bordesjes, is er nu 1 bordes verwijderd en zitten er buizen op de mast, waar dan de antennes weer op bevestigd zitten. Ik denk dat dit wat meer flexibiliteit geeft bij toekomstige updates.
Verder hebben de andere 2 sectoren in deze mast wél een actieve component. Ik kan niet inschatten welk type het is hoor. Ik heb een andere hoek geprobeerd waarop zowel de 4 RRU’s op het zuidoostelijke sector als de actieve antennes op de andere sectoren op de foto te zien zijn.
Ik kreeg deze week een email dat Odido in de week van 19 mei aan het werk gaat bij mij in de buurt.
Ik zal eens kijken op hun website welke site(s) dat het betreft, wellicht kan ik dan een paar foto’s maken.
De actieve antennes zijn de Ericsson 6418. Eigenlijk zie je maar drie typen actieve antennes bij Odido met Ericsson; de 3218, 6418 en 6419. De eerste twee zijn eigenlijk hetzelfde; actieve antenne met aansluitingen voor passief, de 3218 is qua formaat wel kleiner. De 6419 zie je altijd in combinatie met een passieve antenne op bijvoorbeeld een headframe.